Tuesday, December 9, 2008

Solat Sunat Aidil Adha

Sedih ! aku tak sempat solat berjemaah
aidil adha.Opss, bukan aku saje datang lambat,
tapi apasal lak iman kat Masjid Uia ni, mula
awal dari jam 8.20 pagi.Setahu aku, biasanya
solat ni mula jam 8.30 ke ? @ 8.45 ke..


Tapi,sampai je kat gate beso UIA, dah bunyi
takbir iman.Rupenya bukan aku aje yg lambat,
ramai orang dok berkejo-kejoran nak menuju ke
masjid.Aku rasa banyak gak yg terlepas
nak berjemaah kot.Tak pe,tak pe next year kalau
panjang umur, aku pastikan aku sampai masjid awal.
Lainlah kalau aku kat kampung,al maklumlah,
surau sebelah rumah, iman start takbir,
baru le kelam kabut cari selipar nak menuju surau.


Disebabkan raya tanpa keluarga di sini,tak de lah
lemang ke, ketupat ke , rendang ke, di pagiraya.
Dah tu pulak tahun ni semua kafe kat UIA ni tutup.
Tahun lepas ada gak yang buka, so terpaksa pi SG,
pusing punya pusing,nasib baik ada satu
kedai mamak yg prihatin bukak,so dipagi raya kami makan
roti bakar+teh tarik je...huh.huh.huh..
Nasib baik, kat tempat kerja ada menu rendang &
nasi impit so melepas gak rindu masakan rendang
mak kat kampung..


Nota: Anak Perantau

No comments: